Kupec

Cílem tohoto projektového dne je nasimulovat reálné obchodní prostředí, kde děti budou moci prakticky uplatnit znalosti matematiky – kupecké počty.

Děti si vylosují různé úkoly, které budou řešit. Na úkolech mohou libovolně spolupracovat, radit si, měnit si je apod. Podle typu úlohy dostanou na starosti hotovost, nebo zboží, které musí spravovat.

Příklad úkolů:

  • nákup pro rodinu podle seznamu (role spotřebitel)
  • mankovat za kasou (role pokladník)
  • spočítat skladové zásoby (role skladník)
  • pomoct s inventurou v obchodě (role obchodník)
  • opravit směnný ceník (role trhovník)
  • nákup na množství (role spotřebitel, pokladník)

V závěru hry se provede rekapitulace. Zkontrolují se stavy hotovostí a zboží, odhalí se manka a jiné nesrovnalosti. V následné diskuzi řešíme jak k problému mohlo dojít, jak by se mu dalo příště předejít, apod.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *