Na 3km okruhu okolo Hlavaté budeme hledat poklady. Ty si nejprv musíme zakreslit podle GPS souřadnic a pak se můžeme pustit do hledání.
Cílová skupina: ZŠ (+ 3.třída), SŠ
Cílem tohoto terrénního cvičení je:
- seznámit děti s různými souřadnými systémy – zahrajeme si lodě, budeme umísťovat figurky na šachovnici a nakonec se sami staneme figurkou na obrovské šachovnici zvané zeměkoule. Zkusíme vymyslet vlastní souřadné systémy na rovných, ale i kulatých věcech (pomeranč). A pak si představíme používaný systém na zeměkouli. Uděláme si jasno v pojmech zeměpisná šířka a délka, rovnoběžka, poledník a dalších čár na zeměkouli.
- procvičit orientaci v prostoru podle mapy, probereme si světové strany (vyrobíme si jednoduchý kompas), vrstevnice,…
- vyzkoušet si jednotky na vlastní kůží – kolik je to centimetrm, kolik metr a kolik kilometr? Jak dlouhý je můj krok? Děti budou stále konfrontování s problémem – kolik metrů je to k dalšímu pokladu, když na mapě jsou to 3cm? A vím že 1cm na mapě je 72m ve skutečnosti? A když vím kolik je to metrů, kolik to je mých kroků?
- seznámit děti z celosvětovou hrou na hledání pokladů (geocaching) a naučit několi základních anglických slovíček, které se nám v souvislosti s touto hrou mohou hodit.
- pohyb na čerstvém vzduchu